Saturday, August 14, 2010

Reconnect

Salam kawan-kawan,

Alhamdulillah, dah 3 hari kita berpuasa. I am sure tahun ni kejap jek kita puasa. Tiba-tiba dah minggu akhir. Kerja nampaknya sama jek sibuk kat office. Takde gaya nak slowing down langsung bulan puasa nih, cuma takde event besar jek, phewwww.

Comel tak e-card Selamat Berpuasa dekat atas tu. Aku amek dari blog Budak Nakal. Ada banyak kad-kad html code dan widget lain dekat blog dia. Comel-comel semuanya. Bolehla korang sumer pergi menjenguk dan mengambil apa yang patut. Memang dia allow dan galakkan. Tak gitu Koz?

Anyways, sahur ke-4 ni aku dah dapat rhythm sikit lah. Memang aku bangun 4.50 gitu. Pastu aku sambung tido dekat sofa sampai pukul 5, muahahahah. pastu aku masuk dapur perangat or macam pagi tadi goreng nasik dan goreng nugget  dan bancuh air dalam 5.25 sumer ready. Sahur semalam goreng roti canai jek. Makan gitu-gitu selera sikit kot pepagi. Kalau nak makan nasik putih cam tak lalu jek. 

Kol 5.26 gitu start makan, berlanjutan ler minum air, dan makan ubat sampai ler waktu imsak. Normally lepas itu akan gosok gigi ( Ya Allah tu pon nak cerita ker, aper kena dengan ko ni Arena?) dan mandi. Lepas tu solat, mengaji sesehelai dua mukasurat, jemur kain kalau sempat pastu pegi kerja. Saje aku pergi pagi. Masuk syift 7.30 pagi. nanti boleh balik awal. Tak daya aku kalau balik lambat menghala ke Bangi tuh, jem cam hape entah. 

Owh aku takde apa sebenarnya nak tulis. Dalam komen entry lepas aku nyaris terlepas comment made by a long-lost online friend. Bila dia kata jek dia ribbon cutter, aku dah yakin sangat, it's Edryna. Masa awal-awal aku menulis blog dulu tahun 2005, dia my earliest reader. Zaman-zaman aku rajen menulis tele-novela tuh. (giler banyak masa, kan?) 

Kawan-kawan yang dah kenal aku dari 2005 dulu, sure tau aku giler rajen update dan tulis tele-novela. Yang awal-awal masuk blog aku dulu includes, Oren, Hanakirana, Mamatinie, Kak Atenah, Rojakbuah, Unsunghero, Space, AuntyN, Kak Izawani dan ada a few more. (aku siap bukak archives tahun 2005 tadi, heheheh)Some  of them still blogs, some of them have stopped.  To those who stuck by me dah 5 tahun ni, thanks. I value your friendship. Semenjak aku privatekan blog dah lama tak sembang dengan Edryna, samalah dengan Ezad.  What a pleasant surprise when I saw them at the comment box. Welcome back people. It's the same ol' me. Takde mender yang menarik pon. Gitu jek life aku after 5 years of blogging. Takdelah nampak significant pon life progression aku, hahahha. 

Anyways, I am happy to get reacquanted ( tak reti eja, tapi nak tulis gak, hahhaha) with kawan-kawan lama. Take care people.   Petang ni aku balik kg Ed berbuka di sana. Salam.

8 comments:

  1. seronok ada kwn2 kt blog ni satu laa..mmg best kan..duduk jauh2 camni pun xterasa sunyi sgt.ada je member nk bergelak ketawa.hihi..

    ReplyDelete
  2. Anis,
    Tulah kan, ada geng baru ye tak. Untuk yang hidup kat perantauan, aku rasa blog sangat penting as some sort of support system ye tak. You take care ok, posa kat sri lanka nun..

    ReplyDelete
  3. Arena,
    yeah it's me Edryna. I tak hilanglah still blog hopping as usual cuma bila u privatekan yr blog I pun jd lost.. Y la i xemail u and ask permission from you? kira dah berjejak kasihlah kita hihi..Lepas ni i xmiss lagi baca yr blog.. If u nak privatekan yr blog plz include me as yr reader ok..
    Hope is not too late to wish u & family selamat berpuasa. Have a blessed Ramadhan..

    ReplyDelete
  4. Arena,

    So..so happy to be reconnected with u. Hari tu si Jem kat Jepun nun pon ada masuk kat blog. minah tu pon dah bertahun menghilang...Kasik your email.. nanti I kasik masuk the private blog, I still maintain the old blog and masih update sesekali. Thanks and selamat berpuasa..

    ReplyDelete
  5. hey sis.. u r back in d blogging world erk! Welcome back.. as for me dah lama x update.. Cbuk memanjang. Keep in touch!

    ReplyDelete
  6. MR,
    Sis you punya blog memang dah berzaman tak update.. bawak2 ler update kawan2 lama ku nih.. Dah makin kurang yang mengupdate sekarang. Kurang bahan bacaan.. hehehhe..

    ReplyDelete
  7. Arena,
    my email adrayy96@gmail.com

    thanks

    -ribbon cutter-

    ReplyDelete
  8. Edryna,

    Invitation has been sent your way. Hehehe.

    ReplyDelete