Thursday, August 29, 2013

Farhan dah 9 bulan

As Salam 

As always dah nak masuk bulan seterusnya baru aku sempat nak buat update dia. Busy dan penat manjang sekarang ni. Kejer pon demanding sangat. Tu pon aku dah dpt assistant so okla sikit. At least kerja-kerja coordination dah leh pass kat dia dah. 

Farhan dah 9 bulan masa raya baru ni. Kejap je kan. Eii tak lama lagi nak setahun dah. Besar dah baby mama ni. In fact aku rasa muka dia dah cam toddler tau. Tak macam baby sangat dah. Akal pon dah macam-macam sekarang ni. 

Masuk je 9 bulan, dia dah tinggi separation anxiety. Tak leh tinggal kejap. Tak nak dengan orang. Meraung-raung kalau orang ambik atau tinggal kejap. Tak mau langsung dengan orang. Time raya pulak tu, ades. Time nilah ramai orang nak dukung dan agah kan. Sorry, saya nak mama dan ayah jek. Ada hari-hari kalau dengan ayah pon aku kena nyorok-nyorok sebab kalau dia nampak aku, terus nangis nak aku. Grrrr padahal seblum tu ok jek. 

Pastu tetiba dia ada surge of appetite. Lapor memanjang. Kuat sangat susu dan kuat sangat makan. Suka aku nengoknya. So sentiasa kena ada spare susu dan spare makanan sebab dia lapor. Suka dengar selawat, dan muzik. Yelah babies kan suka memender yang ada rhytm ni. Dia suka lagu dr Voice of Ummi, Cartoon MumuHug, Thomas and Friends, lagu tema Al-Quran The New Dawn. 

  • Suka cengkam dan cakar-cakar  Risaunya dia cakar kawan-kawan kat taska
  • Dok gatal gusi, sesikit tarik tangan aku jadik teether dia. Mak oihh kerasnya gusi. Dahla gigit sekuat hati sampai gigil-gigil kepala.
  • Dah pandai main-main dan gurau-gurau. Dia dok buat bunyi kat perut aku macam aku selalu buat kat dia tu. Observant nyaa.
  • Masih suka tarik rambut kitorg
  • Tak suka makan yang terlampau cair. Perasan dah besar. Aku tak blend dah makanan walaupun gigi takde lagi
  • Tak berapa suka pacifier dia dah. Kalau aku sumbat dia cabut dan campak jek
  • Tak suka jugak aku tepuk-tepuk dia untuk tido. Dia akan tido sendiri jek. Habis terer dia suka aku gosok2 kepala dan belakang je, Tu pon tak yah lama-lama, ok Mama. I will sleep on my own as I like it. Alaaa anak aku dah besar dah. 
  • Suka sahut-sahut or jawab kitorang cakap. Comel. Sukerr.
  • nangus meraung raung bila aku pakai twlekung nak solat. pesal tah. siap crawl jauh2 dr aku sampai ke dapur. Pastu dok intai2 aku dari dapur dah siap solat ke belum. lepas aku bg salam dan bukak telekung. kelam kabut dtg kat aku balik. mmg x faham.

    tu jelah kot. nanti aku update lagi.
    Farhan an actually .dah 10 bulan.
    eiii rimasnya menaip kat tepon ni. ok nantila pulak aku update. nite.

4 comments:

  1. Salam Cikna,

    tq update psl dak farhan ni...rindu dia..hehe

    eyyza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Eyyza,

      Welcome. Update jek buat kenangan. Every month akan tulis milestone dia. Once masuk setahun, update tahunan jelah kot hehehe.

      Delete
  2. melepak putihnya dak farhan ni ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irfa,

      Kalau jumpa life, takla putih melepak sangat rasanya kot. hehe

      Delete