Sunday, October 24, 2010

Pre-Travel Update

Checklist
  1. Finalise and send revised article
  2. Finalise and send revised magazine version article
  3. Finalise and send presentation slides
  4. Print flight ticket
  5. Print hotel voucher
  6. Buy food
  7. Buy warm clothing
  8. Buy suit
  9. Beli ubat
  10. Baca latest event
  11. Renew buku kat library
  12. Etc..etc
Banyak lagi tak settle sebenarnya. Alhamdulillah, aku berjaya gak habiskan the 5 days course. Gila susah dan memeningkan kepala. Buat soalan asyik salah je, saspen aku. Pastu aku missed about 2 hours on the last day sebab aku dah demam dan sakit tekak, kena gak gi klinik. Ed gi hantar aku ke klinik,(tq babe) dan dia cakap, MC jelah hari ni com. Kalau tak kerana it's the last day of training memang aku cuti. Demam, selsema, sakit tekak dan kepala berat jangan cakapla. Muka aku sembab habis masa tu. Mata pon tak berapa boleh bukak. Tapi hari last selalu trainer bagi tips utk exam kan. Yelah examnya pon dalam 6 minggu jek lagi. Tolak aku gi UK sumer tu, adalah dalam sebulan. Yikes!

On hari Khamis I got this call, nombor aku tak kenal. Lepas aku tak angkat kat phone company, number tu called aku kat my private number pulak. Aku dok pikir, ada a handfull of people jek yang ada both of my contact number. Baik aku angkat. Rupanya my uni friend. Dia dah jadik director dekat one international consulting firm ni. Dia suruh aku hantar resume. Aku gelak jek. Dia kata dia boleh hire orang sekarang, dan sungguh2 suruh aku apply. Hmmmmm. The last friend who went to this type of consulting firm, memang earn 5 figure. 

Tak menggeletor lutut kalau dpt 5 figure? Tak hilang sumer ko punya kata-kata konon2 nak serve the country lah apalah. Sedangkan that firm pon buat project yang serve the country gaks. Hahahha. Dilema-dilema. Up till now aku belum update my resume. Aku tak pasti apa yang aku nak. Yelah memanglah money is just money, but aku pikir gak, with that kind of money, sebulan dua jek dah cukup duit nak gi umrah, hahahha.  Boleh settle hutang-hutang aku;debt free baby, boleh beli rumah atas tanah.Sudahla cekna ko banyak lagi mender nak pikir daripada jumping jobs. Aku nak focus on the conference ni dululah. Balik nanti baruler aku pikir pasal offer nih. (nak gak pikir tuh hahahha). Kerja lebih kurang sekarang jek, maybe less hahhaha. Sebab walaupun aku kejer semi gomen, macam nak mampos jugak banyak kejer. Kalau korang, korang consider tak? hahahha.
OKlah korang, aku nak goreng keropok. Ubat paling mujarab untuk batuk aku nih kan, hahhaha. Aci tak lepas makan keropok pastu makan ubat batuk muahahhaha. Ubat tu kalau makan jek kena terus standby atas katil, sebab kepala terus ting-tong. Chow people.


3 comments:

  1. 5 figure tu beb, and the debt free tu mmg tempting. Please consider to update ur resume after balik dari UK ok? Aku plak yg debor2 ni, aku doakan ko berjaya nanti.

    ReplyDelete
  2. Salam Amy,
    Tempting gila kan debt free tuh. Tulah nanti akan diconsiderkan. ngeh..ngeh..ngeh..

    ReplyDelete
  3. tolong tolonglah fiker fikir kan

    ReplyDelete