Thursday, December 8, 2011

Update from hospital

Salam semua.

I am writing from my dad's ward in Kuantan. Dia dah undergo surgery semalam. Bukan buang batu daripada hempedu but removal of the hempedu itself. Hmmmm. Memang akan merubah diet baba aku la onwards. Tapi alhamdulillah, the surgery went well. Baba is now in ICU and closely monitored by the doctor and nurses there.

Memang masa aku dan mama melawat dia semalam, he was not concsious yet. Doctor kata memang they want to keep him sedated until dia punya pressure stabilize. Masa melawat dia dekat icu tu, walaupun doctor dah pesan that dia akan berselirat dengan wayar. Is not enough to prepare me from breaking down. Aku masuk sorang sorang sebab mama dah masuk sebelum aku. Memang menggenyeh genyeh mata jelah aku masa 5 minit aku nengok dia tu. the only consolation was he looked well. Tak nampak weak or pucat sangat. Macam tidur je. Alhamdulillah.

Mama was very tough. Memang betul, dia okay jek, tapi aku fahamla kenapa dia tanya aku macam tu hari tu. orang orang yang visit tu, mulut memasing sabo jelah. Masa aku sampai tu antara komen2 yang ditanya adala lebey kurang,

Bila sampai? Masa xx melawat semalam kata angah(whichis me) belum sampai lagi.
Angah baru sampai ke? Kenapa tak sampai sekali dgn baba ari tu?
awok bila sampai? Koi anak sedara pertama sampai.
Plus memacam orang yg perasan doktor

Dan macam2 pesen lagi pertanyaan2 tak perlu. Well wishes my ass. Aku sengih2 jek. Tahan geram dalam hati. Focus! Focus! This people do not matter. What matter is my dad's health.

Updated from ipad. Hence spelling dan spacinghancus. Later..

7 comments:

  1. I pray for his speedy recovery eyh. Aku ada few frens yang muda2 lagi baya2 kita pun dah ada masalah sama dan dah buang pun. Lepas tu derang okay je cuma macam kau mentioned, diet ada sikit tukar ler. Insyaallah ayah kau pun akan okay nanti.

    ReplyDelete
  2. Masa alisa sakit dulu pun mcm-mcm soalan yg sedara/visitors ni lemparkan? kita yg tgh berserabut bertambah serabut dgn persoalan-persoalan derang ni sampaikan aku rasa kalau org yg annoying ni tak dtg lagi baik including dgn mak sendiri pun nak rasa kecik hati. Tapi tuhla actually they really concern about us, I try to keep remind n remind my mind that time..malas nak menambah serabut walaupun dalam hati rabak weh..focus pada yg sakit tu yg lebih penting sebab semua ni ujian..syaitan pun byk disekeliling tu, jgn layan sgt okeh.

    Be strong dear, selalulah dgn your mum which is am sure ko mmg rapat dgn dia kan? Bykkan baca alquran dan berdoa semoga ur dad cepat sembuh. Aku doakan dari jauh yeh..kalu dekat2 sini boleh gak gi melawat.

    take care *HUGS*

    ReplyDelete
  3. Masa aku keguguran tahun 2009 tu..I refuse to have visitors. Sebab soalan mcm haram ni semua la..

    I pray for ur father speedy recovery.

    Eh dah sepelaung je dari aku ni kan..jom minum petang.

    ReplyDelete
  4. hope baba cepat sembuh..... n ko pun kuatkan semangat tau....pedulik ape org kata....yg penting pray for ur baba!!!!

    ReplyDelete
  5. Arena...semoga baba arena akan segera sembuh... biras akak pun muda lagi dah remove dah hempedu dia...

    Take care arena...

    ReplyDelete
  6. aku doakan babah ko cepat sihat..

    be strong eh...

    ReplyDelete
  7. Thanks kawan2 for your doa. Aku tak sempatnak balas satu2. Hambatan masa. But i really appreciate all ur comments.korang memang best.

    ReplyDelete