Monday, June 28, 2010

Buatler..buat..

Aku dah menulis blog since 2005. Blog tu masih lagi hidup tapi aku terpaksa privatekan. Kat situ aku boleh tulis sesedap rasa, dan dikelilingi kawan-kawan yang dipercayai, dan sama wavelength dengan aku. Tapi kadang-kadang aku miss menulis blog yang public. Kadang-kadang terasa jugak nak terima pandangan daripada total strangers.

Yes kawan-kawan dekat private blog tu pon tak pernah jumpa jugak, tapi aku tak anggap mereka strangers anymore. Dah almost 5 tahun kenal walaupun di alam cyber ni jek kan, but still I think and I feel that I knew them, even just a little.

Tapi as I said, menulis blog ni memerlukan pengorbanan. You can write anything under the sky, but in the end apa sebenarnya yang kau nak share dengan readers kan. Is it your life? Is it isu-isu semasa, is it your hobbies or passion. For me, I myself are quite selective in reading blogs. Banyak dah blog2 kesukaan aku yang dah ditutup. Dan ramai juga yang macam aku, atas sebab nak jaga privasi terpaksa privatekan blog mereka. Cara penulisan, their point of view, memainkan peranan dalam selection utk aku letak dekat Bookmarks tu kan. Cheh komen orang konon.Hahahah.

Takpe, aku wait and see dulu. Tatau macamana nak bagi komitmen pon sebenarnya. Sekarang ni tiba-tiba ada 3 blogs to update. That's a big responsibility tu kan. Hahaha. Kerje menimbun-nimbun lagi ada hati nak update beberapa blog. Yang private tu pon seminggu sekali jek aku rasa aku update. Tengokla macamana kan. Buatla ape ko suke Arena.

No comments:

Post a Comment