Tuesday, January 5, 2016

Selamat Tahun Baru semua

Assalamualaikum wbh, 

Harap tak terlambat untuk aku ucapkan Selamat Tahun Baru untuk korang semua. Kali ni bersiaran dari butik. Ya ampun banyaknya kerja. Memang aku flexi sikit tapi sibuk all the time. Aku on the phone on FB, IG, email dan whatsapp all the time. Dekat rumah letak phone dan concentrate dekat Farhan. Bila dah baring-baring baru bukak phone balik respond apa yang perlu sampai tah pukul berapa pagi. Memang makin kurang tidur semenjak berniaga. Seriously. Dan aku haven't had a day off since aku resign 13 November lepas sampailah last weekend, baru aku bersantaian dengan Ed dan Farhan. Yang tu aku cerita kejap lagi or dalam entry lain.

Blog ni giler lama tak berupdate kan. Hari-hari aku karang update dalam kepala hahaha, tapi tak de masa nak duduk dan karang. Masa kerja dulu aku a bit frustrated tak dapat nak buat promo all out. So dah full time biz ni memang kena all out la promote dan buat marketing. Kena buat aktiviti untuk pull customer ke butik. Sebab tu busy. Dengan nak masukkan design baru. Nak buat update, photoshoot alah malas la aku nak list kan because the list goes on and on dan orang lain pon busy jugak. Macamla ko sorang je busy pffftt..

I don't know how orang lain business, tapi Ms.Husna memang kena strong online foundation. Sebab kalau harap kedai je, kedai orang belum kenal sangat lagi, plus Butik aku tingkat atas, so memang kena extra effort to pull crowd. Ada few effort yang aku buat utk pull crowd dan nampaknya ada increase in customer traffic. Alhamdulillah. Nanti aku share. Banyak lagi yang aku kena belajar. And I am still learning. Berkawan dengan geng-geng bisness dekat Bangi Sentral really helped me dan juga joining business and marketing classes. Butik ni Jumaat, Sabtu dan Ahad je yang happening hehehe. Nasib baik, online, Lazada dan Zalora masih ada untuk backup. Pheww. Alhamdulillah atas rezekiMu.

Aku dok ingat blog ni dah takde orang baca kan, sekali rupanya ada blog reader datang kedai. Patutlah ada sorang customer ni siap salam aku dan senyumm je. Rupanya blog reader. Hehehe. Tapi tak cakap. Dah balik baru bagitau. Laaaa. Anyways, aku dengan rendah hati jemput korang ke butik. Cakapla korang blog reader hehehe. Nanti aku bg membership free. Dapat 10% diskaun tau on semua barangan Ms.Husna. Khas utk my blog reader sahaja. Wink..Wink.

Oklah aku ada banyak kerja nak buat. nanti aku update some pics. Tapi pics semua dalam phone, so malam karang jelah aku letak gambar. Untuk korang yang masih lagi membaca di sini, thank you. I am so humbled by your presence here, reading my not-so-useful-rants . Aku nak cuba continue tulis update sbb blog sangat best untuk dibaca semula. Thank you all. Sayang korang ketat-ketat.

8 comments: