Monday, July 25, 2011

The week that was Part 1

After my earlier updates at 2.30 am tu kan, aku memang tak sehat. Kena food poisoning kot. Horrible. Aku dahla ada presentation kan nanti. Memang aku ulang-alik ke bilik air sampaila kol 10 pagi esok. At 11 aku punya organiser dah call, tanya aku datang tak? Risau diorang sebab aku tak muncul-muncul lagi. Slot aku pukul 12. Aku cakap la aku on the way. Time-time aku tak sehat tu, mudah benar nak asthma. Memang I was struggling. Terkumat-kamit aku baca short prayer minta semua urusan dimudahkan.

When my time came, aku nampak my colleagues in the audience. Ah sudahh, aku terkedu sekejap. Aku kalau nampak my colleague memang terganggu sikit perasaan. Luckily I managed to ignore them after the 5th second and proceeded with the presentation. Dalam-dalam perut memulas dan lutut menggigil-gigil tu, alhamdulillah everything went well. Lepas presentation memang ramai datang jumpa, minta card dan mintak pandangan gitu gini. Aku layan jelah selagi terdaya. Ingat nak balik dah lepas tu, sebab tak daya sangat. Nak makan lunch pon takott. Tetiba the organizer asked me to stay for Q&A for a while. Oklah, aku stay dalam hati dok doa-doa that aku akan ok. 

Boleh tahan banyak soalan. Konon-konon composed la menjawab tu, dalam hati dup-dap sapa tau. Lepas habis jek session tu, I rudely left the event. I am really torn. Macam keji sangat, habis jek ko punya slot, ko blah. Tak bagi support pada presenter-presenter lain. Tapi nak baut camana kan, memang tak sehat sangat. 

Aku balik rumah terhuyung-hayang dan tido. Malam tu, Ed balik dari outstation, pagi tu, I was worse. Asthma aku worsen, dan aku memang kena amek nebulizer dan amek inhaler lain, sebab the current inhaler is not doing anything for me. Ed hantar aku ke klinik, and I got MC for the day. Balik jek aku tidor lepas makan ubat. Seharian gamaknya. Tengahari tu dah improving sikit, alhamdulillah. Malamnya kami decided that....

4 comments:

  1. ko nih..dlm duk kalut2 pun, present very well..dasat..

    apapun, pls take all the medication prescribed..diri sendiri lebih penting..nak2 next week dah masuk ramadhan..

    selamat berpuasa sis...

    ReplyDelete
  2. kejab jer , isnin depan dah posa ....


    pas tu raya ...


    harap puasa tahun ni , lebih baik dari puasa tahun lepas.

    ReplyDelete
  3. Oren,

    Alhamdulillah.. Presentation aku tu went well. Kalau sihat betul, maybe will went VERY well. Tapi alhamdulillah syukur atas kemudahan yang Allah bagi. Tu ler, segala mala ubat dah standby kat rumah ni sempena puasa. Aku kan macam2 sakit. Hopefully Allah mudahkan.

    Kak PB,
    Betul kak, harap puasa tahun baik dari tahun lepas. Take care kak.

    ReplyDelete
  4. Suka tau buat ending suspense.. cepatla sambung

    ReplyDelete