Wednesday, July 6, 2011

Update

Aku lepas balik tioman ni jadik takde idea pulak nak update.  Life kembali macam biasa. Kerja bosan macam biasa lah kan. Mana ada kerja yang seronok sangat. Hahahha. Weekend dipenuhi dengan projek buat roti hahaha.Every week buat roti, ko. Anak-anak buah aku suka sangat. Memang la investment yang berbaloi. Perkara yang aku suka bila buat roti ialah :
  • Aku boleh lupa mender-mender lain, dan concentrate on buat roti
  • Bebudak excited habis masa buat roti
  • Get the kids to be involved from start to finish
  • Berjaya get the teenagers keluar dari memerap dalam bilik dan menolong buat roti
  • Buat dan makan roti ikut sedap tekak kitorang
Aku selalu bagi anak-anak buah aku satu roti free style each. So lepas diorang tolong-tolong buat pizza, roti cheese dan sebagainya, they get to do their own version. Ikut sedap tekak diorang dan ikut creativity masing-masingla nak creat the buns to. Ko nak letak pepperoni, hotdog, or cheese banyak mana pon letakla. Tu yang diorang semangat tu. 

Tu ler pasal, aku cakap the breadmaker has unleashed the chef in me. Muahahha. Dah lama tak buat kuih raya, tahun ni tetiba rasa nak buat kuih raya laks. Apa nak buat tahun nih  takde bonus dan increment, so takde budget untuk beli kuih raya. Tu yang kena buat sendiri tu.  Hahhaha. Siap dah carik dan salin resepi tu. Yang paling tak tahan, dah tanda dalam kalender bila nak buat. Hahahha.  

So aku nak pelan2 beli bahan buat kuih raya ni. Nanti boleh terus buat jek, yezza. Tak daya aku nak pegi kedai bakery masa bulan puasa tu. Gile ramai orang. Arghh. Sekarang pon kalau pergi sure berlaga bontot punya. Tapi takpe, aku akan cuba gak buat. Aku nak buat yang basic-basic jelah. Cam chocolate chip, biskut Mazola, biskut arab dan biskut cornflakes. Yezza. Berangan jelah nak buat. Entah buat entah tak. Tat nenas aku dah order dengan si Jojoe. Sedap ko tat nenas dia. Silalah order ye. Dia ada buat kuih lain gaks. Kejap aku nak check kat sms, London butter, American choc chip dan bangkit susu.  

Kat opis cam mandom jek sekarang ni. Kenapa entah. Hahahha. Aku pon terikut sama mandom. Aku kan, heheh over sikit dah siap baju raya? Korang dah buat? Hahhaha. Aku tu, kalau bukan sebab mak aku belikan kain dan dia nak pergi kat taylor, takde nyer dah siap baju. So sekarang ialah masanya untuk persuade Ed untuk beli baju melayu. Kena persuade sikit-sikit dari sekarang sampai dekat-dekat nak raya. Hehehhehe.
Oklah korang. Takde mender nak citer.  Mengarut-ngarut jek.

11 comments:

  1. aku baru plan2 je belum beli lagi.. ingat nak pakai maxi this year tp yg cant3k pun online je plak.. x berani nak beli takut tak ngam..

    doh roti pun ko bole goreng.. jadi donat. ko dah gulung sosej tu(aku tggu roti naik sikit).. celup air, golek kat serbuk roti.. goreng. resepi aku bole.. rasanya ko punye pun tade masalah kot.

    ReplyDelete
  2. Joe.

    Aku kalo pakai maxi, jaik beruang pakai gaun la babe. Muahahaha. Tak berani nak pakai maxi. Jubah pon takott, muahahhaa.

    Boleh goreng ek? tu ler aku belek2 gak resepi donut gitu. Hehehe. Rasanya aku ada projek lain weekend nih.. Ngeh.ngeh..ngeh..

    ReplyDelete
  3. Arena


    ikut cakap akak nie




    1) Berhenti kerja
    2) Bukak kedai bakery


    Mesti hari hari Arena akan gembira buat kerja yang Arena suka ini.



    Dpt pahala tau , sebab orang islam kat area umah tu dah ada kedai bakery yang Halal Dan Toyiban




    akak jadi slepping partner , leh ler

    ReplyDelete
  4. angin raya aku tadak la tahun ni weh.. tolongggg...

    ReplyDelete
  5. Kalau nak order tart nenas dengan Jojoe tu lagu mana ???

    ReplyDelete
  6. Kak PB,
    Hehehe, bestnya idea tu kak PB. Saya sebenarnya angan2 nak ada restoran sendiri, hehehhe.

    Kuetat,
    Angin raya tu belum datang, maybe belum bulan puasa kot babe..Weis ko balik Mesia tak beraya?

    PB,
    Nak order ker? Jojoe, sila bagitau camana orang nak order ok.

    ReplyDelete
  7. Kak pB pun ada gak angan angan bukak restoran.

    Tapi akak nak jual nasi kerabu sahaja

    ReplyDelete
  8. Kak PB,

    Wah kalau kak PB jadi bukak.. Saya akan gi makan kat kedai kak PB sokmo-sokmo..

    ReplyDelete
  9. kak PB dok mana? sy kat sg besi.. bole sms ke 0192591874 nanti sy kol

    ReplyDelete
  10. bebeh , ko pakai bb ke add bb no aku nih 2283143D

    ReplyDelete
  11. Kak PB dok kat Puchong.. sila contact ye kak PB. Mamatin, aku sudah add mung..

    ReplyDelete