Tuesday, July 31, 2012

Terkesan

Semalam aku dah tulis blog update siap-siap tinggal nak publish je. Semalam jugak aku menggagahlan diri untuk email dekat HR office semua surat2 cuti/MC aku dan start communicating with them about my leave nih. So masukla office punya email, VPN dan intranet system. I guess I'll probably will be on full salary sampai August dan probably boleh usahakan sampai Sept. Lepas tu I'll be on unpaid dah kot. Seram jugak ko, tak bergaji ni, dengan baby coming kan. Tapi, takpelah Insyallah ada rezeki baby tu, kena yakin rezeki tu dari Allah, bukan dari company aku.

Sesambil aku dok belek-belek resit nak buat claim hospitalization bill semalam, aku nampak ada parentcraft punya kelas. Aku nak register. Teringat kat one of my blog reader V@tsy yang buat treatment dekat tempat yang sama dengan aku, sbb dia pernah mentioned nak ke kelas tu September ni. Aku pon masuk le ke blog dia, nak tanya pasal tu sambil-sambil nak baca how is she doing. 

Masuk-masuk je blog dia aku nampak tajuk entry aku dah berdebar dah. 16 Weeks and "The End" . Apsal tajuk camtu kan? Bila baca seterusnya memang aku nangis. She lost her baby at 16 weeks. Sedih sangat-sangat aku baca. Mengenangkan that we both undergone IVF/ICSI to conceive, dan melalaui segala-mala cabaran and to read about her loosing her baby, membuatkan aku jadik makin paranoid dan risau. Aku taknak ulas lebih-lebih pasal how it happened, to respect her privacy. Cuma aku sangat-sangat sedih membacanya, and if only I can offer her a huge hug. Aku sangat-sangat terkesan by this news. But from her entry tu,  nampak macam she is so strong dan quite positive about the future. Thank God.

Sis, if you are reading this post later, I just wanna say that I am so, so sorry for your loss. I know at this point of time, the grieve is so unbearable, and I got no words to say to comfort you. I hope in due time, you will recover. Please take good care of yourself. *HUGS.

3 comments:

  1. Thanks kak... m getin over it la... bt its nt easy... sometimes i teringat of d baby alot... it was a boy.... so i console myslf dat hes wit d Lord up ther n hel cm bak to me soon.. i try writing letters to him... n everytm i thnk abt him , my milk drips... im amazed wit all this n at d same time feelin down... it will take sometime till i pick up myslf n feel normal again... u dun b paranoid abt it... its best fr u to tc of urslf.. seriosly, Dr.Wong is like a god to me... im sure ur in gud hands... im sure ul gv birth to a healthy baby... try nt to think anythng negative... thanks for ur comforting words... i knw ul feel sad cz i felt d same when u ws admitted due to CI...am glad ur getin btr.. mine was an accident, so dont think abt it... enjoy ur pregnancy... ill join u agn... probably aron NOV... u tc.. luv ya...

    ReplyDelete
  2. Sis, harap u tak feel down sangat. Like I said I just donno what to say because I am sure it aint easy. I am happy that you are ready to try again, once it is safe and ready. That just shows that you are still optimistic about the future. For that I am glad. Agree with u, Dr.Wong is da best!

    ReplyDelete