Sunday, June 6, 2010

Lagenda budak setan

Salam kawan-kawan,

Ada sesiapa yang dah menonton Lagenda Budak Setan. Aku belum tengok. Dan rasanya macam malas nak tengok. Bila nampak tajuk cerita tu, terus aku teringat novel Budak Setan karya Ahadiat Akashah tu. Was it his first novel? Entahla tak ingat. Tapi it was my the first novel by him that I read. Kalau tak silap ada gambar the author at the back of the book kan, sebelah kereta sport.

Membaca ni kena imagine sikit-sikitlah kan baru best. Dek kerana ada gambar Ahadiat Akashah tu dekat belakang novel tu, aku imagine the hero tu macam author tu lah. Yang heroin aku boleh jek amek saper-saper kan.

I think masa tu, Ahadiat Akashah glamour sangat sebab the writingnya sempoi, plus maybe he was good looking, so orang or rather the girls associate the heroes with him. Hahaha. Termasuk akukah? Cara tulisannya pon lain dari yang lain pada masa tu. So the teens and young adults can relate better to his writing berbanding penulis novel lain. Satu lagi novelis Melayu yang aku suka masa muda-muda dolu was Shamsiah Mohd Nor. Penulis novel Sindora, Tangisan Bulan Madu dan few more yang aku dah tak ingat tajuknya. That was almost twenty year ago. Man! I'm old.

Selalunya when a book is adapted into a movie, movie tu jarang dapat emulate apa yang novel cerita. That was what I felt when I watch Confession of a Shopoholic. Ada ke patut watak heroin tu American. Rubbish! Anyways kepada yang dah menonton wayang Lagenda Budak Setan maybe boleh kasik pandangan.

No comments:

Post a Comment