Monday, August 23, 2010

Menu gigih weekend 2


Salam korang, hari ni dah harin ke 13 kan kita berpuasa. Kejap jek. Aku baru habis meeting. Sekarang tengah sakit kepala. Memanjang sakit kepala. Tak puasa pon sakit kepala ..opppss...

Last weekend aku gigih gak memasak. Mungkin pada orang lain biasa-biasa jek menu tuh. Tapi dek kerana, bermula dari kol 1 tengahari untuk cari bahan memasak sampai dua tiga tempat, kemudian diikuti dengan memasak sambil on notebook di dapur, memang gigih la pada pandangan aku. Hahha. iyer daging kerutup/kerutuk tu aku buat setahun sekali je kot, so kenalah bukak balik resepi. Menu lain pun pakai resepi online jugak. Jenuh aku carik yang aku rasa agak2 ok jugak. So hasilnya setelah bertungkus-lumus sampai nak patah pinggang ialah,

Daging kerutup
Dalca
Acar timun
Agar-agar Pandan, yang aku dah paw dulu ngeh..ngeh..ngeh..



Semua makanan tu dalam tupperware sebab aku dan Ed angkut semuanya ke rumah mak aku, makan ramai-ramai dengan my parents, my brother dan anak-anak buah. Yelah apa barang,. masak cam nak rak pastu makan berdua jek dengan Ed, kan.  Later sampai dekat rumah mama, aku masak nasi tomato dan goreng papadom.

Mak aku lak masak ikan bawal masam manis dan sambal udang. Pehhhh. Sedapnya mama aku masak. Bertambah-tambah semua orang makan alhamdulillah. Wei nak masak apa lagi ek? takde idea lah wei. Bulan puasa lah bulan yang dapur aku paling kerap berasap. Sepanjang puasa aku baru gi pasar ramadhan sekali, dan order pizza sekali (kes balik lambat) dan oh ada aku order McD, sebab Ed berbuka dekat opis dia.  

Hari ni menu berbuka; western. Hahahha. 

3 comments:

  1. bestnya..

    la la nih jugak aku nak jadik jiran sebelah umha ko...

    hahahaha...dasar makan-listik..

    ReplyDelete
  2. salam



    boh ler resepi kerutuk tu ....


    apasai kita tak berjiran..

    Seri Kembangan dengan Puchong Perdana dah tak jauh , kan.

    Kita jumpa kat McD selepas tol LDP menghala ke PutraJya , boleh??

    ReplyDelete
  3. Oren,
    Hahha, meh aa jadik jiran aku.. dasar makan-listik tu kelakar hehhehe..

    Kak PB,
    okay next entry saya letak resepi kerutuk tuh.. Akak saya dok kat Bangi lah kak sekarang. Sebelum ni saya dok kat Putra perdana.

    ReplyDelete